Home ספסלים ספסלי רחוב מעוצבים לאיכות חיים גבוהה

ספסלי רחוב מעוצבים לאיכות חיים גבוהה

ספסלי רחוב

כאשר אנו רוצים לעצב את המרחב הציבורי, עלינו להתייחס לכך שיש לא מעט פלחים באוכלוסיה אשר עושים בהם שימוש. מדובר בין השאר על אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, על הורים עם ילדים, על בני נוער, ועוד קבוצות שונות. עלינו מוטלת החובה לעצב עבורם את המרחב הציבורי כך שהוא יהיה בטוח, מזמין ונעים. לכן, יש חשיבות גבוהה מאד לעצם ההצבה של ספסלי רחוב במרחב הציבורי, וגם להשקעה במחשבה על סוג הספסלים שאותם נציב.

 

אז מהם הדגשים לבחירת ספסלי הרחוב?

  • חומר גלם – נכון להיום, כאשר בוחרים ספסלי רחוב יש שני חומרי גלם מרכזיים שבהם משתמשים – העץ והמתכת. יודגש שספסלים שעשויים אך ורק מעץ כבר כמעט ולא קיימים במרחב הציבורי, בעיקר משום שזה משתלם יותר להשתמש במתכת. כך כיום יש ספסלים שעשויים ממתכת בלבד, או מעץ בשילוב מתכת. המתכת היא חומר זול מאד לייצור ועיצוב, ומצד שני המתכת גם עמידה יותר מהעץ והיא פחות נשחק, ועמידה נגד פגעי הזמן, השמש והגשם. מכאן יש חשיבות לשימוש בחומרים האיכותיים הללו.
  • עיצוב הספסלים – כיצד כדאי לעצב ספסלי רחוב? האם כדאי שיהיו בהם כמה מושבים נפדים עם חיבור מסוים או שהם יהיו כמקשה אחת? האם כדאי להעדיף את הספסלים שעשויים משלבים של עץ, או אלו שעשויים ממתכת מחוררת ומנוקבת? יש לא מעט החלטות שצריך לקבל כאשר מעצבים את הספסלים. לא משנה מה תחליט – כדאי שתהיו מתואמים בכך עם העיצוב הכללי של המרחב הציבורי. חשוב מאד לשים לב גם לצבעים של הספסלים הללו, שצריכים להתאים למרחב הציבורי.
  • מיקום – היכן כדאי למקם ספסלי רחוב ? האם למקם אותם קרובים אחד לשני? האם הם צריכים להיות בכל הרחובות בעיר? כדאי לשבת על תכנית המתאר העירונית, ולחשוב גם על המיקום ביחס לאוכלוסיות שונות בעיר.

 

מדובר על החלטה חשובה במיוחד

חשוב מאד להבין שספסלי הרחוב אינם עדו מרכיב שהוא מובן מאליו. הוכח זה מכבר שהספסלים הללו תורמים המון לאיכות החיים ולשיפור מצבם של תושבי העיר. לכן, יש להקפיד על בחירת הספסלים המתאימים והאיכותיים ביותר.

Related Post