רובנו נוטים לתפוש את הספסלים כמשהו מובן מאליו. הם נמצאים בלא מעט רחובות, הם נמצאים בחצרות, בבתים, בבתי הכנסת, בבתי הספר, ובמקומות נוספים. השאלה היא איך בכלל ספסלים תורמים לאיכות החיים שלנו? אנו נוטים לראות בהם כמי שמספקים משטח בסיסי יחסית לישיבה. עם זאת המציאות מראה לנו תמונה אחרת לחלוטין. אפשר לבחור כיום בין שלל סוגים שונים של ספסלים, לפי גודל, חומר גלם, צורה, צבע, ועוד קריטריונים נוספים – וכדאי להבין איך זה תורם לנו.

 

 

להכיר את הספסל לפי תכונותיו

  • חומר גלם – אפשר למצוא כיום ספסלים מכל מיני חומרי גלם שונים: ישנם ספסלי העץ שהם כמובן מגוונים במיוחד, ומשרים אווירה טבעית ומיוחדת והם בעצם גם עמידים במיוחד. ישנם ספסלי המתכת – יש כיום לא מעט מתכות שמהן אפשר להכין ספסל עמיד וחזק ויציב – אך עם זאת שגם יהיה יפה ומושך את העין עם עבודות פרזול מיוחדות. כמובן שיש גם את הספסלים שעשויים מחומרים אחרים ואיכותיים פחות, אך הם כבר כמעט ולא בשימוש.
  • צבע הספסל – ניתן למצוא ספסלים מגוונים שונים לפי ההעדפה האישית שלכם. היופי הוא שכל ספסל אפשר לצבוע איך שרוצים – בין אם הוא עשוי מחומר מתכתי, ובין אם הוא עשוי מעץ. שימו לב רק שכדאי בכל תקופה לחדש את הצבע של הספסל, שכן צבע יכול לעיתים לרדת ולהתקלף. לכן, יש מי שבוחר בספסלי העץ ולא צובע אותם, כדי לחסוך לעצמו עבודה. כך או כך – זו הבחירה שלכם.
  • איכות הספסל – הספסלים נבדלים אחד מהשני לפי האיכות שלהם. ישנם הספסלים אשר מתאימים בעיקר להצבה בתוך הבית וצריך לשמור עליהם. לעומת זאת, כמובן שיש את הספסלים העמידים יותר והאיכותיים יותר שניתן גם להציב בחוץ – הם יכולים להיות חשופים לחום וקור, גשם ושמש, והדבר כלל לא ישפיע עליהם.

לכל איש יש ספסל

בעצם, אין סיכוי שלא תוכלו למצוא את הספסל אשר יהיה לפי הטעם האישי שלכם. מאחר שיש מגוון רחב כל כך כיום, ברור שתוכלו למצוא בקלות את הספסל המושלם מבחינתכם.

מיקום נכון של ספסלים בגינה

הספסל הוא חלק מרכזי ביותר מהגינה שלנו, וחשוב למקם אותו היטב בהתאם לכך

כמעט אין גינה מטופחת ומודרנית שאין בה לפחות ספסל אחד מסוג כזה או אחר. הסיבות לכך ברורות ביותר עבור מי שיש לו ספסל איכותי, ועבור מי שמתעסק בספסלים לגינה בהיקף נרחב. הספסל הוא קודם כל אפשרות נוחה ביותר ויציבה ביותר לישיבה, שמקנה לגינה כולה תחושה ייחודית בהתאם לסוג הספסל ולמיקום הנכון שלו במרחב הגינה. בהקשר זה, חשוב להתמקד ולהסביר כי הנוחיות של הספסל והאסתטיקה שלו, הם שניהם עומדים ברשות עצמם, אבל גם תלויים במידה רבה במיקום הנכון של הספסל בגינת הבית שלכם. מיקום נכון יכול להפוך את הספסל לחלק אינטגרלי מהגינה, ובאותה המידה מיקום לא נכון יבזבז אותו לחלוטין. אז כיצד עושים זאת נכון? נסביר.

אז היכן נמקם את הספסל בצורה הנכונה ביותר? התשובה משתנה מספסל לספסל

  • מהי מטרת הספסל? בכדי להבין כיצד ממקמים ספסלים לגינה בצורה הנכונה ביותר, חשוב מאוד קודם כל להבין מהי המטרה של הספסל בגינה שלכם. האם מדובר בספסל אוכל שהוא חלק מפינת אוכל? האם מדובר בספסל דקורטיבי שהמטרה העיקרית שלו היא מנוחה ועיצוב? האם זהו ספסל נמוך ונוח שמטרתו היא אירוח או רגיעה? בהתאם לכל סוג של ספסל, ישנם מיקומים נכונים אחרים.
  • מהם המיקומים האלה? המיקומים השונים של ספסלים לגינה יכולים להיות כדלהלן: ספסלי אוכל (ספסלי קק"ל) צריכים לקבל מיקום קרוב יחסית לכניסה לגינה או למטבח החוץ, בכדי להקל על הגשת אוכל. ספסלים דקורטיביים צריכים להיות ממוקמים בלב צמחייה או בלב אזור מעוצב במיוחד. ספסלי זולה או ספסלי נדנדה צריכים לתפוס מקום מרכזי, בתור חלקים בלתי נפרדים מכל אירוע ואירוח שלכם בגינה.

כשאתם ממקמים נכון את הספסל האיכותי והחדש שלכם, עיצוב הגינה שלכם מזנק קדימה

הבאנו כאן רק דוגמאות ספורות למיקום נכון של ספסלים לגינה שלכם, ובהתאם למגוון הספסלים הנוסף שבו כלל לא נגענו, ישנם עוד מיקומים נכונים – אבל אתם יכולים להסיק כבר אותם בכוחות עצמכם כעת. כל שצריך הוא הבנה של מטרת הספסל, וכמובן שגם ספסל איכותי במיוחד.